Piyasalarda Bugün

.

8 Mart 2008 Cumartesi

Williams Göstergesi



Williams %R, aşırıalım-aşırısatım durumunu belirten bir göstergedir.

Bütün aşırıalım-aşırısatım göstergelerinde olduğu gibi, pozisyon almadan önce fiyatların
yön değiştirmesini beklemek gerekir. Örneğin, bir aşırıalım-aşırısatım göstergesi (Stochastic
veya Williams %R gibi) aşırıalım konumunda ise, satım yapmadan önce fiyatların aşağı yöne
dönmesini beklemek mantıklı olur. ( MACD, fiyatların yön değiştirmesini başarılı bir şekilde
gözlemleyen bir göstergedir). Aşırıalım-aşırısatım göstergeleri fiyatlar yükselmeye-
düşmeye devam ederken uzun süre aşırıalım-aşırısatım durumlarını devam ettirebilirler.
Sadece aşırıalım durumunda olduğu için bir hisse senedini satmak yanlış bir stratejidir.

Williams %R, hisse senedi tepe noktası oluşturup düşmeye başlamadan bir kaç gün önce
tepe noktası oluşturur ve düşmeye başlar. Aynı şekilde, hisse senedi dip noktası oluşturup
yükselmeye başlamadan bir kaç gün önce dip noktası oluşturur ve yükselmeye başlar.

0 yorum: