Piyasalarda Bugün

.

8 Mart 2008 Cumartesi

Momentum


Momentum, belli bir zaman aralığında fiyatlardaki değişme miktarını ölçen bir göstergedir.

Momentum ve Price ROC göstergelerinin yorumlanışı aynıdır. İki gösterge de fiyatlardaki değişimi hesaplar. Price ROC, fiyat değişimini yüzde olarak, Momentum ise oran olarak ifade eder.

Momentum iki şekilde yorumlanabilir.
- Momentumu, MACD gibi trend takip eden bir gösterge şeklinde yorumlayabilirsiniz.
Yani gösterge dip yapıp yükselmeye başlayınca alım, tepe yapıp düşmeye başlayınca
satım yapabilirsiniz. Dip veya tepe yaptığını anlayabilmek için 9 günlük hareketli
ortalamasını kullanabilirsiniz. Momentum geçmiş değerleriyle kıyaslandığında çok
yüksek veya çok düşük değerlere ulaşmış ise mevcut trendin devam edeceğini kabul
edebilirsiniz. Örneğin Momentum çok yüksek seviyelere ulaşmış ve aşağı dönmüş ise
fiyatların yükselmeye devam etmesi beklenebilir. Her iki durumda da, fiyatların
göstergenin verdiği sinyali doğrulamasını bekleyin. (Yani, gösterge yüksek seviyelere ulaşmış ve düşmeye başlamış ise, satış işlemi yapmadan önce fiyatlarında düşmeye başlamasını bekleyin.

- Momentum, aynı zamanda fiyat hareketinden önce tepki veren bir gösterge olarak da
kullanılabilir. Piyasa tepe oluştururken, fiyatlar yükselmeye devam etse veya
konsolidasyon dönemine girse bile, Momentum hızlı bir şekilde tırmanıp sonra fiyat
yönünün aksine hızlı bir şekilde düşmeye başlayabilir. Benzer bir şekilde, piyasa dip oluştururken, Momentum önce hızlı bir şekilde düşüp sonra fiyat hareketinin aksine hızlı bir şekilde yükselebilir.

0 yorum: